miniHIS

A miniHIS az EESZT által fejlesztett, ingyenes webes technológiával rendelkező informatikai rendszer, mely alkalmas a törvényben meghatározott kötelező adatszolgáltatás biztosítására.

Segítségével az orvosi vagy fogorvosi feladatra irányuló működési engedéllyel rendelkező (1-es vagy 2-es szolgáltatási típuskód) egészségügyi szolgáltató orvos képes a jogszabályban előírt jelentési kötelezettségek ellátására az EESZT felé. A miniHIS használatával a páciens adatai a pácienst ellátó egészségügyi intézménybe vagy a szolgáltatásra érkezésekor a regisztráció során a rendszerbe kerül. Az ellátás során keletkezett egészségügyi adatok, dokumentumok, események, és ezek esetleges változásai továbbításra kerülnek az EESZT felé.

Különösen ajánlott az alap medikai funkcionalitással rendelkező miniHIS rendszer azok számára, akik jelenleg nem használnak semmilyen informatikai programot, nyilvántartásuk és adminisztrációs tevékenységük papíralapon történik.

Továbbá a miniHIS havidíj- és költségmentes segítséget nyújthat az EESZT-adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésében.

A miniHIS nem alkalmas a NEAK felé történő jelentéstételi kötelezettség teljesítésére!

Használata kizárólag orvos felhasználók számára biztosított.

Egy intézményhez tartozó minden szervezeti egységhez külön szükséges konfigurálni az alkalmazást a felületen. 

 

A miniHIS webes alkalmazás (vékony kliens alkalmazás), így böngészőből elérhető! Használata során a felhasználóknak nem kell a saját gépén kliens programot telepíteni, eltérően a legtöbb medikai rendszer működésétől. Az alkalmazás használatához megfelelő jogosultság beállítása szükséges:

Megfelelő jogosultság birtokában a miniHIS rendszerbe történő első belépés során regisztrálni szükséges az alkalmazást:

 

https://minihis.eeszt.gov.hu/kozp-alk-keszlet/#/

 

További segítség az alkalmazás használatához az alábbi dokumentumokban található:

 

Amennyiben a miniHIS használatában problémát észlel, kérjük, a minihis.eeszt@aeek.hu e-mail címre írja meg

  • a nevét,
  • a telefonszámát és
  • a probléma okát.

Szakértő kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot, és a jelzett probléma megoldásában telefonos támogatást nyújtanak.