NISZ Kormányzati Felhő karbantartás

Ezúton értesítjük, hogy 2020.május 22-én 22 óra és május 23-án 2 óra között a NISZ Zrt. karbantartást végez a Kormányzati Felhő infrastruktúráján, mely kihat az EESZT működésére is.

A fent jelzett időszakban az EESZT szolgáltatásai és a portálfelületek korlátozottan lesznek elérhetőek. 

 

Az ez idő alatt keletkező adatok és dokumentumok utólag kerülnek feltöltésre az EESZT-be.

 

A betegellátás menetét a karbantartás nem befolyásolja, a medikai rendszerek EESZT-kapcsolat nélkül a korábban megszokott módon működnek.

A karbantartás ideje alatt az EESZT Lakossági Portál felülete (www.eeszt.gov.hu) sem lesz elérhető. 

Megértését és türelmét köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés

Gyógyászati segédeszközök eRecepten

2020. április 30-ától már bizonyos gyógyászati segédeszközök (GYSE) is rendelhetőek eRecepten, azonban kiváltásuk egyelőre csak a patikákban lehetséges. A veszélyhelyzetre tekintettel bevezetésre kerülő fejlesztés tovább csökkenti az orvos és beteg közötti személyes találkozások szükségességét.

A gyógyászati segédeszközökről szóló 14/2007. (III. 14.) EüM rendelet most megjelent módosításai, lehetővé teszik, hogy bizonyos gyógyászati segédeszközöket innentől az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerén keresztül, elektronikus vény formájában is rendeljenek. A papírmentes kiváltás egyelőre csak a patikákban lehetséges, de a hagyományos papíralapú recept felírási lehetősége megmarad, melyek továbbra is egyaránt kiválthatók a gyógyászati segédeszközöket forgalmazó üzletekben és a patikákban. Az orvosnak minden esetben a beteg kérésének megfelelően kell rendelnie a GYSE terméket, és tájékoztatást kell adnia a kiváltási lehetőségekről.

A fejlesztés első fázisa jellemzően olyan termékeket, kötszereket, cukorbetegségben szenvedők segédeszközeit (vércukorszint-mérés és inzulinkezelés eszközei), valamint vizeletvisszatartási problémákkal küszködők gyógyászati segédeszközeit érinti, melyek nagy részét eddig is a patikákban váltották ki. A jövőben tovább bővülhet az eReceptre írható GYSE termékek köre.

Az EESZT-nek köszönhetően a fokozottan veszélyeztetett, krónikus betegségekben szenvedők kevesebb személyes kontaktussal és papírmentesen juthatnak hozzá az eRecepten rendelt, nélkülözhetetlen termékekhez. Az engedélyezett, elektronikus úton rendelhető GYSE termékek listáját a NEAK a honlapján teszi közzé.

Megújul az EESZT infrastruktúrája

Ezúton tájékoztatjuk, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér központi infrastruktúráját biztosító és azt üzemeltető NISZ Zrt. vezetésével az elmúlt években kialakításra került a Kormányzati Adatközpont (KAK). A KAK kiépítésének alapvető célja a kormányzat és a közigazgatás stratégiai fontosságú informatikai háttérrendszerei számára egy magas üzembiztonságú, hatékonyan üzemeltethető működési környezet megteremtése.

Ennek a folyamatnak a kapcsán a KAK kiépítéséért és üzemeltetéséért felelős NISZ Zrt. vezetésével az EESZT infrastruktúrája is átköltöztetésre kerül a Kormányzati Adatközpont környezetébe.

Az EESZT költözésa a biztonságos végrehajtás érdekében előreláthatólag 48-72 órás leállást igényel majd. [A költözés pontos dátumáról a megfelelő időben és a megszokott csatornákon külön értesítést küldünk az Önök számára.]

Kérjük, hívják fel pácienseik figyelmét arra, hogy az EESZT költözése alatti néhány napon csak a felírási igazolás birtokában fogják tudni kiváltani a gyógyszereiket – a költözés ideje alatt a TAJ-alapú, felírási igazolás nélküli kiváltás nem lesz lehetséges!

További kérdései esetén kérjük, keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait a +36 1 920 1050-es telefonszámon vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen.
 
Szíves együttműködésüket előre is köszönjük!
 
EESZT Üzemeltetés

Tájékoztató az eSzemélyi igazolványokon található CVCA tanúsítvány frissítéséről

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk a frissítési folyamathoz kapcsolódóan:

2018. december 12-től minden eSzemélyi igazolványon egy alkalommal végre kell hajtani a CVCA tanúsítvány frissítését annak érdekében, hogy az azonosítási funkció működjön.

Az eSzemélyi kliens automatikusan felismeri a lejárt tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokat, és végigkíséri Önöket a frissítési folyamaton, mely az alábbi képekre kattintva érhető el. 

 

2018. december 12. után kizárólag frissített tanúsítvánnyal rendelkező igazolványokkal működik az azonosítás, az EESZT-be történő belépés valamint az eRecept kiváltáshoz kapcsolódó eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasás is csak így lesz lehetséges!

A frissítés gördülékeny lebonyolítása érdekében javasoljuk, hogy 2018. december 12-én a szokásos időpontnál korábban kezdjék meg a bejelentkezést az EESZT rendszerébe, és futtassák le a kártyákon a frissítési folyamatot.

 

Az eSzemélyiből történő TAJ-kiolvasáshoz szükséges patikai azonosítást követően ugyanazt a frissítési folyamatot kell végrehajtani az állampolgárok igazolványain, mint az EESZT-be történő belépés során a patikai dolgozók esetében. Tekintettel arra, hogy az eSzemélyi olvasóval nem rendelkező állampolgároknak nincsen lehetőségük a CVCA tanúsítvány frissítésére kérjük, hogy támogassák munkánkat a frissítés patikákban történő lefuttatásával az eReceptek eSzemélyivel történő kiváltása során.

 

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

 

Az IdomSoft Zrt. részletes tájékoztatóját a CVCA frissítéshez kapcsolódó képernyőképekkel az alábbi képre kattintva töltheti le:

 

 

 

 

 

 

Együttműködését köszönjük!

 

EESZT Üzemeltetés

 

EESZT: Így kell vizsgázni az orvosoknak

Az EESZT fenntartója olyan képzési felületet biztosít, mely könnyen és gyorsan elsajátíthatóvá teszi a legfontosabb alapismereteket, írja a Medical Online cikke.

A Medical Online cikke részletesen ír a https://eeszt.aeek.hu oldalon elérhető EESZT képzésről. A Felhasználói Tájékoztató megismerése feltétele annak, hogy a felhasználók aktiválhassák magukat a rendszerben. Ezért az e-learning képzésben megismerhető tájékoztatás és a letölthető oktatási segédlet átolvasása után egy 10 kérdéses tesztsor segítségével kerül leellenőrzésre a megszerzett tudás.

Olvassa el a teljes cikket ITT >>

Fontos információk az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban

Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).

A honlapon korábban megtalálható, eSzemélyi Kleins felhasználói kézikönyvben és telepítési útmutatóban, a láblécnél tévesen került feltüntetésre a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának elérhetősége. Tájékoztatjuk, hogy itt NEM tudnak információval szolgálni az EESZT-vel kapcsolatban!

Kérjük, hogy ezen elérhetőségeket ne használja az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatos kérdéseik felvetésére!


Amennyiben az EESZT-vel, valamint az eSzemélyi Klienssel kapcsolatban kérdése lenne, írjon a helpdesk.eeszt@aeek.hu e-mail címre, vagy hívjon minket a +36 1 920 1050-es számon (H-CS: 8:00-16:30 és P: 8:00-14:00).