EESZT adatszolgáltatás megkezdéséhez szükséges tudnivalók

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egy olyan integrációs platform, ami a nap 24 órájában rendelkezésre áll. Központi szolgáltatásai bárhonnan és bármikor elérhetőek az egészségügyi ellátók és szolgáltatók saját információs rendszerein keresztül.

A rendszerben minden páciens egészségügyi adatai egy központi adatbázisba kerülnek, amit a helyi kórházi-, háziorvosi vagy patikai rendszereken keresztül kérhetnek le  a megfelelő jogosultság birtokában az egészségügyi szereplők.

Az EESZT központi szolgáltatásai gyorsabbá és átláthatóbbá teszik az egészségügyi folyamatokat. A rendszer hatékony és azonnali adatcserét tesz lehetővé, melynek fontosabb céljai a betegadatok és dokumentációk cseréjének megvalósítása, illetve egymás erőforrásainak (CT, MR, labor, egyéb diagnosztikák) használata. Az adatcserék lehetővé teszik a beteg előzményadatainak, kórtörténetének alaposabb megismerését, hiszen más szolgáltatóknál keletkezett dokumentumok is elérhetővé válnak.

Az EESZT a legmagasabb fokú adat- és kibervédelemmel biztosítja az egészségügyi ágazaton belüli hatékony kommunikációt. A rendszer kb. 100 000 egészségügyi szakember egyidejű kiszolgálására van méretezve, így az összes felhasználó 40 %-át képes egy időben kiszolgálni.

 

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet (továbbiakban Rendelet) 2. §-a (1a) bekezdése alapján a csatlakozással kapcsolatos kötelezettségét 2020. január 1-jéig volt köteles teljesíteni az az egészségügyi szolgáltató, amely az egészségügyi szolgáltatás nyújtására nem az egészségügyi államigazgatási szerv által kiadott működési engedély alapján jogosult és aki finanszírozási jelentés benyújtására vagy elektronikus adatszolgáltatásra nem kötelezett, ám orvosi vagy fogorvosi feladatra irányuló működési engedéllyel rendelkezik. Ezen egészségügyi szolgáltatók a Rendelet 22. § (5a) bekezdés alapján az EESZT-be történő adatszolgáltatási kötelezettség telejsítését  2020. június 1-től kötelesek voltak megkezdeni.

 

A fentiek alapján minden orvosi vagy fogorvosi feladatra irányuló működési engedéllyel rendelkező magánfinanszírozott egészségügyi szolgáltató

·       2020. január 1-től EESZT-hez csatlakozásra,

·       2020. június 1-től az EESZT felé adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésére kötelezett.

 

Az adatszolgáltatási kötelezettség keretében az EESZT felé továbbítandó adatok körét az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény III/A. fejezete és a Rendelet mellékletei határozzák meg. A Rendelet jelenleg módosítás alatt van, amelynek eredményeként minden csatlakozásra kötelezett egészségügyi szolgáltató adatszolgáltatási kötelezettsége tételesen szabályozásra kerül. Az adatszolgáltatási kötelezettség keretében az EESZT felé ezen jogszabályokban rögzített adatok lesznek továbbítandók.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az adatszolgáltatás megkezdéséhez EESZT akkreditált rendszer szükséges. Kérjük, a csatlakozási folyamat elindítása előtt tájékozódjon informatikai rendszerszállítójánál, vagy a medikai-rendszerek oldalon, ahol a már EESZT akkreditált medikai rendszerek listáját tekintheti meg.

Az alábbiakban bemutatott, EESZT forgalmazás elindításához szükséges lépések során felmerülő további kérdéseinek megválaszolásában az EESZT Kontakt Centerének kollégái készséggel állnak rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken:

+36 1 920 1050     helpdesk.eeszt@aeek.hu

INTÉZMÉNYI CSATLAKOZÁS AZ EESZT-HEZ

 

 

 

Adminisztratív csatlakozás végrehajtása: csatlakozási dokumentáció kitöltése és beküldése az eKapun.

 

 

 

 

 

EESZT Felhasználói képzés elvégzése

 

 

 

 

 

Műszaki csatlakozás véglegesítése:

 

 

 

 

- eSzemélyi olvasó beszerzése minden munkaállomáshoz, ahol létrejön betegforgalom

 

 

 

az azonosításhoz szükséges eSzemélyi igazolvány kiváltása minden olyan munkatársnak, aki a későbbiekben

- az EESZT-be adatot tölt fel, vagy
- eReceptet ír, illetve
- a csatlakozási nyilatkozat 5. pontjában meghatározott
jogosultság adminisztrátor
 
- javasoljuk, hogy az azonosításhoz töltse le és regisztrálja mobilkészülékére az EESZT mobilToken alkalmazást (iOS, Android), mellyel egyszerűbben és kényelmesebben léphet be az EESZT rendszerébe
- további részletek a regisztráció menetéről: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/belepes-az-eeszt-be
 
 
- külföldi munkavállalórészére az azonosításhoz szükséges token igénylése
 
 
 
 
 
- nem egészségügyi dolgozók részére X-es felhasználói jogosultság igénylése
 
 
 
 
 
- kizárólag intézmények részére authentikációs tanúsítvány igénylése
 
 
 
 
 
- autentikációs tanúsítványhoz intézményi felhasználó igénylése
 
 
 
 
 

Csatlakozó szolgáltatók számára szükséges tájékoztatók

(tokenigénylés, intézményi felhasználó, nem egészségügyi felhasználói fiók)

 

Token igénylés:

  • tokenigénylés szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • tokenigénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Intézményi felhasználó:

  • intézmény felhasználói fiók létrehozásának szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • intézmény felhasználófiók igénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Nem egészségügyi dolgozó felhasználói fiók:

  • nem egészségügyi dolgozó felhasználó fiók létrehozásának szabályai, amely az igénylésre jogosultak körét és a benyújtás lépéseit tartalmazza.
  • nem egészségügyi dolgozó felhasználó fiók igénylőlap, amely kitöltése és elektronikus megküldése szükséges.

 

Természetesen azon szolgáltatóknak, akik korábban részben vagy egészében el tudták végezni a fenti feladatokat, már csak a további igényléseiknél kell alkalmazni az itt elérhető szabályozásokat.

A kitöltött igénylőlapokat az alábbi címre kell elküldeni:

Állami Egészségügyi Ellátó Központ, 1525 Budapest 114 Pf. 32.