Egyéves az elektronikus egészségügyi tér rendszere

Gyorsabbá és hatékonyabbá válhat a betegellátás

Egyéves az elektronikus egészségügyi tér rendszere

Az egy éve működő elektronikus egészségügyi szolgáltatási térnek köszönhetően elkerülhetők a feleslegesen megismételt vizsgálatok, az orvosok pedig sokkal pontosabb képet kapnak betegükről, ami elősegíti a biztosabb diagnózist és a gyorsabb gyógyulást. Hamarosan mobilappliká­ciók is megjelennek, amelyek segítségével időpontot is foglalhatunk az orvoshoz.

Egy év alatt több száz millió betegdokumentum és e-recept került fel az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térbe (EESZT) – közölte hétfőn a rendszert üzemeltető Állami Egészségügyi Ellátó Központ.

A szolgáltatási tér egy évvel ezelőtt, 2017. november 1-jén a közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók és a gyógyszertárak csatlakozásával kezdte meg tényleges működését. A hazai egészségügyben példátlan volumenű informatikai fejlesztéssel a kormány lefektette a digitális egészségügy alapjait. Az EESZT szolgáltatásaival az orvosoknak több információjuk van a betegről, látják a más orvosok által meghatározott gyógykezeléseket, a felírt és azon belül a ki nem váltott gyógyszereket, illetve beutalókat, leleteket. Mindez jelentősen javítja a betegellátás minőségét és hatékonyságát: elkerülhetők a feleslegesen megismételt vizsgálatok, az orvosok sokkal pontosabb képet kapnak betegükről, ami elősegíti a biztosabb diagnózist és a gyorsabb gyógyulást.

Az egészségügyi szolgáltatók rendszerhez való csatlakozása folyamatos, így az érintettek egyre több, az egészségügyi ellátásukkal kapcsolatos adatot követhetnek figyelemmel egyetlen központosított szolgáltatásban. Idén november elsejétől a rendszerhez az Országos Mentőszolgálat és azok a magánszolgáltatók is csatlakoztak, amelyeket már korábban köteleztek az elektronikus adatszolgáltatásra.

A legfrissebb adatok szerint az összes fekvőbeteg-intézmény és gyógyszertár mellett a háziorvosok 87 százaléka és a járóbeteg-szakrendelők 85 százaléka használja napi szinten az EESZT-t. Szabó Bálint, a szolgáltatási tér fenntartási és üzemeltetési főosztályának vezetője arról tájékoztatott, hogy a rendszer már most is alkalmas lenne arra, hogy a betegek nyomtatott dokumentumok nélkül vehessék igénybe az ellátásokat.

Az EESZT-t folyamatosan fejlesztik. A tervek között szerepel a bevezetés előtti öt évben keletkezett betegadatok feltöltése és a telemedicina-szolgáltatás – vagyis az egészségügyi intézmények közötti digitális képtovábbítás fejlesztése.

Hamarosan mobilapplikációk is megjelennek, amelyek segítségével például elérhetők lesznek az elektronikus receptjeink, betegdokumentumaink és időpontfoglalásaink.

Forrás: magyaridok.hu

intranet